Jedną z najważniejszych zalet reklam online jest fakt, że zazwyczaj trafiają one do użytkowników, którzy są konkretnie nastawieni na zakup danego towaru lub skorzystanie z usługi. Pomijane są przy tym osoby, które nie wyrażają żadnego zainteresowania określoną ofertą, dlatego prawdopodobieństwo podniesienia zysku jest wysokie. Co więcej, płaci się jedynie za konkretne kliknięcia i można codziennie sprawdzać, które reklamy generują najwięcej odwiedzin na stronie. Jest to też metoda, która pozwala dostosować swoje działania marketingowe pod konkretne urządzenie. Na komputerach stacjonarnych i laptopach wygląda to bowiem inaczej niż na smartfonach i tabletach.
Tak właśnie działa system Google AdWords – pokazuje reklamy odpowiedniej grupie docelowej o ściśle określonej lokalizacji oraz w konkretnych dniach i godzinach. Poniżej przedstawiamy kilka korzyści, jakie można dzięki temu osiągać.
Kierowanie na właściwego odbiorcę
Wyświetlanie reklam użytkownikom o sprecyzowanych zainteresowaniach znacząco podnosi ich trafność, a co za tym idzie, efektywność. Wykazują oni bowiem największe prawdopodobieństwo nawiązania współpracy z Twoją firmą.
W celu określenia preferowanej grupy odbiorców, można wziąć pod uwagę wiele różnych aspektów:
- Umiejscowienie reklamy: przy pomocy AdWords można promować się w wyszukiwarce Google, ale również na jej witrynach partnerskich i na stronach tematycznie powiązanych z Twoją branżą.
- Język, wiek i lokalizacja: preferencje klientów mogą znacząco się różnić w zależności od tych czynników.
- Urządzenia: do Ciebie należy decyzja, czy chcesz kierować swoje reklamy na użytkowników komputerów i laptopów, smartfonów i tabletów, czy też wszystkich internautów poszukujących tego, co masz w swojej ofercie.
- Harmonogram wyświetlania: możesz konkretnie ustalić, w które dni i o jakich godzinach ma pojawiać się Twoja reklama. Ponadto, można określić częstotliwość jej wyświetlania.
Monitoring wydatków
Korzystając z systemu AdWords, możemy precyzyjnie kontrolować wydatki przeznaczane na marketing internetowy. Co więcej, nie ma w tym przypadku minimalnej kwoty – możesz wydać dokładnie tyle pieniędzy, ile chcesz. Istnieje również opcja ograniczenia miesięcznego i dziennego budżetu na jedną kampanię. Poza tym, jak zostało to już wspomniane, obowiązuje jedynie płatność za faktyczne kliknięcia.
Mierzenie efektywności
Korzystając z AdWords, dokładnie wiesz, na co wydawane są Twoje fundusze. Możesz każdego dnia sprawdzać liczbę kliknięć, a także częstotliwość występowania konwersji, czyli korzystnych dla Twojego biznesu zachowań użytkowników. Może to być np. zamówienie produktu, wysłanie formularza kontaktowego, wykonanie połączenia telefonicznego lub ściągnięcie aplikacji.
Analizując skuteczność reklam, można bez trudu zaobserwować, które elementy kampanii najbardziej się opłacają. Dzięki temu, zwrot z inwestycji może zauważalnie wzrastać.
Inne przydatne informacje to np. średnia cena reklamy zachęcającej konsumenta do nawiązania transakcji przez Internet bądź do kontaktu z przedstawicielem Twojej firmy. Precyzyjne narzędzia statystyczne umożliwiają też badanie tendencji użytkowników np. ile czasu poświęcają oni na poznawanie szczegółów oferty przed podjęciem decyzji o skorzystaniu z niej.
Administrowanie kampaniami
W celu ułatwienia obsługi, AdWords daje też dostęp do narzędzi upraszczających zarządzenie kontem i analizę danych.
Gdy jedna osoba zajmuje się kilkoma kontami AdWords jednocześnie, może utworzyć sobie tzw. MCK, czyli Moje Centrum Klienta. Pozwala to zbierać wszystkie informacje w jednym miejscu, bez potrzeby ciągłego logowania i wylogowywania się, co bez wątpienia zapewnia wygodę i oszczędność czasu.
Innym ciekawym dodatkiem jest Edytor AdWords, który umożliwia wprowadzanie modyfikacji w kampanii nawet bez dostępu do sieci. Jest to darmowa aplikacja, którą można z łatwością pobrać na swój komputer i optymalizować reklamy niezależnie od tego, czy jesteśmy połączeni z Internetem. Przygotowane zmiany przesyłamy potem do systemu i od razu z nich korzystamy będąc online. W edytorze da się dowolnie modyfikować ustawienia, przenosić dane elementy z jednej kampanii do drugiej, a także, w razie potrzeby, powracać do wcześniejszych konfiguracji.
Elastyczne strategie
System AdWords jest niezwykle elastyczny i pozwala nieustannie zmieniać reklamy, wstrzymywać je i wznawiać, dodawać i usuwać słowa kluczowe i o wiele więcej. Dzięki temu, że bez żadnych dodatkowych opłat możemy testować różne ustawienia, bazując na długotrwałej obserwacji zachowań użytkowników, mamy możliwość doskonalenia swojej strategii marketingowej i maksymalizowania zysków.