Optymalizacja wizytówki Google Moja Firma

Pokaż swoją firmę w Google Moja Firma

Wielu osobom zależy na dużej widoczności w Internecie - sieć jest zdecydowanie jednym z najlepszych i najczęściej używanych źródeł informacji. Właściciele firm pragną zaprezentować swój biznes w jak najlepszy sposób tak, aby przyciągnął on wielu nowych klientów. Google Moja Firma to narzędzie, które pozwoli sprostać tym wymaganiom.

Przed przejściem do przedstawienia działania oraz korzyści wynikających z założenia takiej bezpłatnej wizytówki, warto jest zastanowić się w jaki sposób użytkownicy szukają w Internecie przykładowej usługi.

Chcąc znaleźć konkretny produkt lub usługę, użytkownicy wpisują odpowiednie słowa kluczowe do wyszukiwarki. Dla przykładu: ktoś chcący znaleźć firmę pozycjonerską z Poznania prawdopodobnie użyłby frazy "pozycjonowanie Poznań". Po przejściu do wyników wyszukiwania Google lub Map, natrafiłby na wizytówkę firmy Agilito. Jeśli taki wynik odpowiadałby jego wymaganiom, jest wysoce prawdopodobne, że ta osoba odwiedziłaby dane miejsce (lub zadzwoniła tam). Dzięki informacjom zawartym w takiej wizytówce, z łatwością można skontaktować się z siedzibą i skorzystać z oferty. Z drugiej strony, gdyby ta firma nie posiadała wizytówki w wyszukiwarce, automatycznie straciłaby klienta, który był już zainteresowany oferowanymi przez nią usługami.

Zainteresuj swojego klienta

Google Moja Firma to usługa, która zapewnia efektywne i przejrzyste streszczenie najważniejszych informacji o danym przedsiębiorstwie. Dla użytkownika Internetu stanowi ona idealnie skompletowane wszystkich potrzebnych wiadomości. Prawidłowo zoptymalizowana wizytówka pokaże lokalizację firmy na mapie i uzupełni ją o dokładny adres, telefon kontaktowy czy godziny otwarcia.

  • Nazwa: wizytówka Google przedstawia pełną nazwę danego przedsiębiorstwa. Należy unikać ogólnego nazewnictwa, tak jak: agencja SEO, agencja marketingowa czy firma pozycjonerska.
  • Wskazówki dojazdu: Google z łatwością wybierze odpowiednią trasę dojazdu albo na podstawie obecnej lokalizacji klienta lub tej własnoręcznie przez niego wskazanej.
  • Ocena: Idealny sposób na to, aby pozwolić użytkownikom wypowiedzieć się na temat oferowanych usług. Na podstawie wyrażonych opinii i punktacji w skali od 1 do 5, zostaje obliczona średnia ocena na chwilę obecną. Wysoki wskaźnik z pewnością zachęci potencjalnych klientów do skorzystania z usług.
  • Kategoria: Wskazuje na to, czym zajmuje się dana firma. Czasami sama nazwa może nie nakierować użytkownika na właściwą branżę, warto więc wybrać odpowiednią kategorię.
  • Adres: Dokładny adres wraz z miastem i kodem pocztowym ułatwia dotarcie na miejsce, a także określenie czy dana okolica odpowiada zapytaniu.
  • Adres internetowy: Pomimo tego, że wizytówka dostarcza użytkownikom podstawowych informacji, warto jest uzupełnić ją o adres strony internetowej, na której znajduje się pełna oferta.
  • Telefon: W niektórych przypadkach, aby skorzystać z usługi danego przedsiębiorstwa, należy najpierw skontaktować się telefonicznie. Warto dopilnować, by potencjalny klient mógł to zrobić bez najmniejszych przeszkód.
  • Godziny otwarcia: Dobrze określony czas funkcjonowania danego obiektu sprawi, że potencjalni klienci będą w stanie ustalić czy te godziny im odpowiadają.

Tak zaprezentowane podstawowe informacje znacznie ułatwią odnalezienie konkretnych usług. Dzięki prawdziwym danym kontaktowym klienci będą mogli mieć je zawsze pod ręką, by w każdej chwili móc się z Tobą skontaktować.

Ważnym elementem wizytówki Google są zdjęcia. To dzięki nim potencjalni klienci zobaczą Twoje logo, wnętrze budynku czy oferowane produkty. Interesujące fotografie wyróżnią z tłumu i zachęcą do odwiedzin. Istnieje również możliwość odbycia wirtualnej wycieczki po danym pomieszczeniu.

Zarządzaj informacjami

Ważne jest, by dobrze zarządzać wizytówką. Jej menedżer jest w stanie na bieżąco ją modyfikować, więc jeśli oferta Twojej firmy zmieniła się lub dodano kolejny numer telefonu - warto te zmiany umieścić w wizytówce Google. Dzięki możliwościom jakie daje panel, można bez problemu edytować te informacje w dowolnej chwili, a one zostaną automatycznie uaktualnione.

Z łatwością dowiesz się również jak użytkownicy trafiają na Twoją wizytówkę oraz jak ją wykorzystują: panel Google Moja Firma pozwala na sprawdzenie liczby kliknięć, połączeń telefonicznych i ilości zapytań o dojazd do Twojej siedziby. Te statystyki składają się z pięciu grup:

  • sposobu znalezienia Twojej wizytówki,
  • sposobu znalezienia Twojej firmy w Google,
  • zapytania o dojazd do firmy,
  • akcji użytkowników,
  • wykonanych połączeń telefonicznych.
Oceń informacje:
średnia ocena: 5.0 / 5
liczba głosów: 112