Optymalizacja meta tagu title

Tagi title, technicznie zwane też znacznikami title, definiują tytuł dokumentu. Są one często stosowane w organicznych wynikach wyszukiwania (SERP), aby zaprezentować podgląd wycinka danej witryny. Jest to istotne zarówno dla pozycjonowania, jak i udostępniania linków w mediach społecznościowych.

Znacznik title strony powinien stanowić adekwatny i zwięzły opis jej zawartości. Jest to kluczowe i dla zwykłego przeglądania, i dla optymalizacji SEO. Element ten ma duże znaczenie na trzech płaszczyznach: trafności, użytkowości i wyświetlaniu się na liście wyników wyszukiwania.

<title>Pozycjonowanie stron internetowych - Agilito Sp. z o.o.</title>

Optymalna długość dla robotów wyszukiwarek

Google standardowo ukazuje pierwsze 50-60 znaków tagu title lub tyle, ile zmieści się w polu 512 pikseli. Jeśli dopilnujesz, aby tytuły nie przekraczały 55 znaków, możesz się spodziewać, że co najmniej 95% z nich wyświetli się poprawnie. Pamiętaj, że wyszukiwarka może wybrać inny tekst niż ten, jaki wprowadziłeś w kodzie HTML. W wynikach wyszukiwania, tytuły bywają zmieniane tak, aby dopasować się do marki, zapytania użytkownika lub innych czynników.

Dlaczego tagi title są ważne dla SEO?

Tag title to główny tekst, który opisuje internetowy dokument. Znaczniki title przez długi czas uważano za jedne z najważniejszych pod kątem SEO elementów na stronach (najistotniejszym z nich była natomiast ogólna zawartość), jako że pojawiają się w trzech kluczowych miejscach: przeglądarkach, wynikach wyszukiwania oraz witrynach zewnętrznych.

Przeglądarka

Tagi title często pokazują się zarówno na górnej krawędzi okna przeglądarki, jak i na kartach.

Strony z wynikami wyszukiwania

Jeśli używasz słów kluczowych w tytułach, wyszukiwarki podświetlą je w wynikach, o ile użytkownik wprowadził zapytanie zawierające daną frazę. Zapewnia to internaucie większą przejrzystość i podnosi współczynnik klikalności.

Optymalizacja tytułów

Z uwagi na to, że tagi title stanowią tak ważną część pozycjonowania, wdrażanie jak najlepszych praktyk ich optymalizacji przynosi wiele korzyści dla SEO przy stosunkowo niewielkim nakładzie pracy. Oto najważniejsze zalecenia odnośnie dostosowania tagów title dla wyszukiwarek i użytkowników:

  • Zachowaj umiarkowaną długość - jak zostało to już wcześniej powiedziane, wyszukiwarka ucina tytuły, które przekraczają określoną długość. W przypadku Google, jest to 50-60 znaków lub szerokość 512 pikseli. Jeśli tytuł jest za długi, wyszukiwarka pokaże elipsę „...”, aby zaznaczyć, że został on skrócony. Nie ma jednak ściśle określonych reguł co do ich tworzenia. Dłuższe tytuły sprawdzają się lepiej w udostępnianiu linków w mediach społecznościowych, a wielu specjalistów SEO uważa, że mają one też znaczenie dla podnoszenia oceny witryny, nawet jeśli słowa kluczowe zostają obcięte na liście wyników. Zazwyczaj lepiej jest utworzyć dobry tytuł, który przynosi korzyści i pozyskuje kliknięcia, niż przesadzać z jego długością.
  • Umieść najważniejsze słowa kluczowe jak najbliżej początku tagu title - zaobserwowano, że im bliżej początku tytułu znajduje się słowo kluczowe, tym skuteczniej poprawia ocenę witryny, a co więcej, podnosi prawdopodobieństwo, że użytkownik kliknie w dany link.
  • Kształtuj markę - wiele agencji SEO zaleca stosowanie nazwy firmy na końcu tagu title i faktycznie, czasami okazuje się to być bardziej korzystnym podejściem. Czynnik decydujący to w tym przypadku siła i świadomość marki na rynku docelowym. Jeśli jest ona wystarczająco znana, aby zrobiło to różnicę we współczynnikach klikalności, warto umieścić jej nazwę na początku. W przypadku, gdy dane słowo kluczowe charakteryzuje się większą popularnością w wyszukiwarce niż marka, to ono powinno być uwypuklone.
  • Rozważ czytelność i wpływ na emocje - tworząc zachęcający tag title, można podnieść liczbę wizyt na stronie, pochodzących z wyników wyszukiwania. Bardzo istotne jest, aby poza optymalizacją i zamieszczeniem słów kluczowych, mieć na względzie ogólne wrażenie, jakie odniesie użytkownik, widząc Twój tytuł. Tag title to element pierwszej interakcji odwiedzającego z marką, którą znajduje w wyszukiwarce, dlatego powinien on przekazywać jak najbardziej pozytywną wiadomość.
Oceń informacje:
średnia ocena: 4.7 / 5
liczba głosów: 108