Na czym polega pozycjonowanie lokalne?
Wiemy, jak ważne jest dla niektórych przedsiębiorców pozycjonowanie lokalne. Jeśli oferują Państwo swoje usługi jedynie na wyznaczonym terenie albo prowadzą tylko sklep stacjonarny, na stronę firmową powinni trafiać głównie mieszkańcy danego miasta lub regionu. Gdy konsument poszukuje np. zabiegu kosmetycznego w Warszawie, nie interesuje go oferta salonów z Gdańska, Wrocławia czy Krakowa. Niekwestionowaną zaletą pozycjonowania lokalnego jest mniejsza konkurencyjność.
Im bardziej zawężony zasięg, tym mniej wystąpi podobnych ofert i łatwiej będzie się wybić. Zalecamy więc wybór fraz, które precyzują nie tylko rodzaj prowadzonej działalności, ale także i jej obszar. Może to być np. "stomatolog Poznań" lub "pizza Szczecin". Użytkownicy zazwyczaj wpisują geolokalizowane słowa kluczowe, aby szybko i sprawnie znaleźć dokładnie to, czego potrzebują. Zapytania są bardzo konkretne i poza wyszukiwaną frazą zawierają także adres - nazwę miasta, dzielnicy lub ulicę.
Dla kogo jest pozycjonowanie lokalne?
Badania pokazują, że aż 78% internautów wpisujących geolokalizowane frazy, korzysta z oferty jednej z firm pojawiających się w wynikach. Zwykle takiej, która wyświetla się wysoko. Zachęcamy więc do skorzystania z naszej oferty, co pozwoli Państwa stronie wybić się na tle konkurencji. Nasze skuteczne, a zarazem uczciwe metody pozycjonowania z pewnością przyczynią się do wzrostu wartościowych odwiedzin na Państwa witrynie internetowej, co ma nieoceniony wpływ na zwiększenie korzyści czerpanych z prowadzonej działalności.
Pozycjonowanie z uwzględnieniem lokalizacji sprawdzi się przede wszystkim w przypadku:
- sklepów stacjonarnych,
- usługodawców działających we własnym lokum (gabinety lekarskie, fryzjerzy, kosmetyczki etc.)
- dojeżdżających do klienta na niewielkim obszarze (hydraulicy, kominiarze, elektrycy etc.).
Zalety widoczności na lokalnym rynku
Korzyści płynące z local SEO to przede wszystkim mniejsze nakłady finansowe na promocję serwisu w wynikach wyszukiwania, ale co najważniejsze - o wiele krótszy czas potrzebny na osiągnięcie wyników na pierwszej stronie Google. Wynika to z faktu, iż frazy lokalne są mniej konkurencyjne, ale charakteryzują się dużo większą skutecznością w pozyskaniu klienta w stosunku do liczby odwiedzin.
Lokalne SEO to:
- więcej klientów z lokalnego rynku,
- wzrost sprzedaży w fizycznych punktach,
- niższe koszty reklamy - pozycjonowanie regionalne jest po prostu tańsze,
- większa efektywność środków przeznaczonych na pozycjonowanie,
- większa widoczność w Mapach Google,
- rozpoznawalność - Twoja firma przed lokalną konkurencją.
Wyniki wyszukiwania lokalne a ogólnopolskie
Wyszukiwarka Google w zależności od rodzaju wpisanego wyrażenia kluczowego, prezentuje różne rodzaje wyników. Dla fraz tzw. geolokalizowanych, część wyników organicznych przyjmuje formę hybrydową, czyli połączenie odnośnika do strony z wizytówką w Miejscach dla Firm. W przypadku zapytań globalnych (o ile ustawienia wyszukiwania nie zostały spersonalizowane), widok hybrydowy nie występuje w większości przypadków.
SEO globalne
Fraza: "stomatolog"
Charakterystyka: W przypadku wyrażeń ogólnych, wystarczy wpisać w wyszukiwarkę słowo kluczowe np. "stomatolog". Wyszukiwarka zwróci nam wyniki z wielu lokalizacji, co niekoniecznie może spełniać potrzebę potencjalnego pacjenta, który znajduje się np. w Poznaniu i planuje jak najszybszą wizytę w swoim mieście (a najlepiej w obrębie własnej dzielnicy).
SEO lokalne
Fraza: "stomatolog Poznań"
Fraza doprecyzowana: "stomatolog Poznań Wilda"
Charakterystyka: Wyrażając szczegółowe oczekiwania co do wyników wyszukiwania, Google zwróci w tym przypadku listę gabinetów, które będą znajdowały się we wskazanej lokalizacji lub bezpośrednio z nią sąsiadującą (jeżeli liczba gabinetów dentystycznych nie będzie wystarczająco liczebna).
Dzięki tak skonstruowanemu zapytaniu, potencjalny pacjent będzie mógł w bardzo szybki sposób znaleźć stronę internetową gabinetu stomatologicznego i umówić się na wizytę.
Jak wygląda optymalizacja dla wyników lokalnych?
Optymalizacja w pozycjonowaniu lokalnym
Oprócz standardowych działań optymalizacyjnych na stronie internetowej, której celem jest osiąganie dużej widoczności w wyniach geolokalizowanych należy zadbać m.in. o elementy teleadresowe w odpowieni sposób. Dzięki temu roboty wyszukiwarek otrzymają jasny sygnał, że dana strona jest ściśle powiązana z konkretnym obszarem (np. miastem czy województwem). Kilka przykładowych elementów, które optymalizujemy w ramach pozycjonowania lokalnego to:
- Dane teleadresowe - dokładny adres firmy oraz numery telefonów zwiększają wiarygodność oferty nie tylko w oczach potencjalnych klientów, ale również dla algorytmu wyszukiwarki. W przypadku lokalnej reklamy w wynikach organicznych jest to jeden z podstawowych i najważniejszych elementów, które muszą się znaleźć na stronie.
- Godziny otwarcia - jest to informacja uzupełniająca dane teleadresowe. Im więcej szczegółów na temat prowadzonej działalności będzie można znaleźć bezpośrednio na stronie tym większa szansa wbudzenia zaufania ze strony użytkownika.
- Mapa Google - warto jest umieścić mapę zlokalizowaną na siedzibie firmy. Dzięki temu odwiedzający stronę będzie mógł bez zbędnego szukania sprawdzić ewentualny dojazd. Korzystanie z tego dodatku jest zupełnie darmowe a daje również możliwość personalizacji wyglądu samej mapy.
- Dane strukturalne - specjalna metoda oznaczania danych teleadresowych, dzięki której roboty wyszukiwarek potrafią sklasyfikować typ informacji zawartych na stronie internetowej. W ten sposób bezpośrednio wskazujemy wyszukiwarce wszystkie informacje, pomocne w pozycjonowaniu lokalnym.
Google Moja Firma
Google Moja Firma to wizytówka w mapach Google, dzięki której klienci szybciej odnajdą Twój biznes. Wpis na mapie to okazja do poinformowania użytkowników Internetu o dokładnym adresie firmy i jej lokalizacji na mapie.
Dane o dokładnym położeniu biura są bardzo ważne dla każdego klienta, szczególnie teraz w czasie rozwoju technologii geolokalizacji. Wraz z postępem systemów mobilnych, Google postanowiło również wyświetlać dodatkowe informacje o lokalizacji w wynikach wyszukiwania.
W ramach współpracy zupełnie bezpłatnie:
- utworzymy wizytówkę Państwa przedsiębiorstwa w Google Moja Firma,
- zoptymalizujemy już istniejącą wizytówkę zgodnie z wytycznymi Google,
- powiążemy wizytówkę z firmową stroną internetową.
Zdobywaj opinie klientów
Dzięki aktywnej wizytówce w Google Moja Firma, Państwa klienci będą mogli dzielić się opiniami i wystawiać oceny za współpracę. Pozwoli to na eksponowanie w wynikach wyszukiwania dodatkowych informacji w formie średniej oceny (gwiazdek). Jest to również jeden z czynników przy budowaniu lokalnych wyników wyszukiwania, gdyż im lepiej oceniana jest dana firma, tym większe szanse posiada jej strona na osiągnięcie wyższej pozycję w lokalnych wynikach wyszukiwania. Z drugiej strony potencjalny klient w pierwszej kolejności wybierze partnera biznesowego, który cieszy się lepszą opinią.
System opinii jest skonstruowany w taki sposób, że właściciel wizytówki może komentować otrzymane oceny, co chroni przed ewentualnymi nadużyciami w postaci celowego wystawiania niskich not. Odpowiedzi właściciela są widoczne dla wszystkich użytkowników.
Ile kosztuje lokalne pozycjonowanie?
Ceny pozycjonowania lokalnego a ogólnopolskiego
Usługa pozycjonowania na określony region (np. miasto czy województwo) charakteryzuje się zawężonym zasięgiem, ale dzięki temu dociera do klientów z najbliższej okolicy i nie trzeba konkurować z przedsiębiorcami z innych obszarów. Zmniejsza się także współczynnik odrzuceń, czyli brak zainteresowania ofertą potencjalnego klienta, który znalazł naszą stronę wpisując wyrażenie bez geolokalizacji, a oddalny jest od wiele kilometrów. Wszystkie te elementy determinują niższą cenę pozycjonowania lokalnego w stosunku do ogólnopolskiego.
Przykładowe ceny wyrażeń | ||||
Wyrażenie kluczowe pozycjonownie lokalne |
Pozycje 3-1 |
Wyrażenie kluczowe pozycjonownie ogólnopolskie |
Pozycje 3-1 |
|
---|---|---|---|---|
hurtownia kosmetyczna poznań | 89 zł | hurtownia kosmetyczna | 199 zł | |
dietetyk gdynia | 99 zł | dietetyk | 299 zł | |
wycieczki szkolne wrocław | 69 zł | wycieczki szkolne | 129 zł |