Marketing News 06/2017

Sztuczna inteligencja Google codziennie pomaga użytkownikom wyszukiwarki

Regularnie doświadczamy kolejnych modyfikacji wprowadzanych przez Google. Teraz, przy użyciu coraz prężniej rozwijającej się sztucznej inteligencji (AI – ang. artificial intelligence), wprowadzone zostają zmiany mające na celu zapewnienie jeszcze bardziej kompleksowego obcowania z technologią. AI może znacznie ułatwić dostęp do informacji poprzez wykorzystanie między innymi mowy czy obrazu. Nowości od Google bazujące na sztucznej inteligencji to nie tylko Google Lens czy Google for Jobs, ale także użycie uczenia maszynowego w procesie rozpoznania rozprzestrzenienia się raka piersi do układu limfatycznego.

Źródło: Google Blog Polska

Samochody Google kolejny raz w Polsce

Street View jest bardzo popularną funkcja Map Google, która dzięki wykonanym zdjęciom pozwala użytkownikom na wirtualny spacer z perspektywy pieszego po wielu miejscach na świecie. Wszystko to możliwe jest dzięki specjalnie wyposażonym samochodom Google, które odwiedzają ulice i uwieczniają swoje otoczenie. Po raz pierwszy zdjęcia dla Street View w Polsce zostały wykonane w 2011 roku, a po raz drugi w 2014 roku. Nadeszła pora na trzecią edycję, obejmującą między innymi Gdańsk, Kraków, Warszawę, Łódź, Wrocław i Poznań.

Źródło: Google Blog Polska

Nowy wygląd Adwords

Google AdWords jest popularnym i bardzo efektywnym narzędziem, które pozwala na korzystne reklamowanie usług, produktów i stron internetowych. Aby dostarczyć internautom jak najtrafniej dopasowanych reklam, Google wprowadza wielkie zmiany w wyglądzie AdWords. Iprospect North twierdzi, że nowe rozwiązania sprawiły, że za pomocą tego narzędzia zaoszczędzili oni około 30% czasu na wykonywaniu codziennych czynności. Jedną z nowości jest podgląd wpływu wprowadzonych zmian na stronie docelowej na trafność i efektywność reklamy. Nowa wersja AdWords będzie dostępna dla wszystkich pod koniec tego roku.

Źródło: Google Blog Polska

Powiadomienia w Google Moja Firma

Google Moja Firma to efektywny sposób dla każdego przedsiębiorstwa, by bezpłatnie zareklamować swoje usługi w Mapach. Jedną z opcji w tej funkcji jest załączenie zdjęć danego miejsca zarówno przez internautę, jak i właściciela wizytówki w Google Moja Firma. Google wsłuchało się w głosy przedsiębiorców i wprowadziło nowe rozwiązanie. Za każdym razem, gdy nowe zdjęcie zostanie załączone do wizytówki, jej właściciel otrzyma maila powiadamiającego o tym fakcie. Ta zmiana sprawi, że prowadzący biznes będą jeszcze lepiej poinformowani.

Źródło: SE Roundtable

Nowy kampus Google w Warszawie

W listopadzie 2015 roku, uruchomiony został Campus Warsaw – miejsce, w którym startupy mogą szukać wsparcia, nowych kontaktów oraz źródeł wiedzy. Od czasu jego otwarcia, zapisało się tam ponad 9 tysięcy osób. Jest to bardzo prężnie rozwijające się miejsce, w którym średnio dwa razy na dzień odbywa się jakieś wydarzenie. Ze względu na ogromne zainteresowanie, Campus Warsaw został rozbudowany tak, by oferować większą powierzchnię startupom, które dołączyły do programu Campus Residency, zapewniającego wolną od opłat przestrzeń do pracy na pół roku.

Źródło: Google Blog Polska

Google (wciąż) walczy ze spamem

Google przedstawia roczny raport opisujący powszechność spamu w 2016 roku oraz wymienia kilka kroków, które powzięto, by z nim walczyć. Zaobserwowano wzrost zhakowanych stron o ponad 1/3 w porównaniu w rokiem 2015. Z tego względu zmieniono działanie jednego z najważniejszych algorytmów – Penguina. Co więcej, tymi stronami, których nie zidentyfikował algorytm, zajęto się manualnie – do właścicieli wysłano maile informujące o problemach z bezpieczeństwem. Google niezmiennie współpracuje z mnóstwem webmasterów tak, by zagwarantować użytkownikom jak najlepszy dostęp do wartościowych witryn.

Źródło: Google Webmasters Blog

Featured Snippet

Już od jakiegoś czasu w wynikach wyszukiwania na niektóre zapytania na górze strony pojawiało się wyróżnienie jednej witryny. Pokazywany był wycinek, który najlepiej odpowiadał na dane zapytanie, jednakże niejednokrotnie zdarzało się tak, że ta sama witryna widniała ponownie w wynikach organicznych. Ostatnio zaobserwowano, że Google testuje nowy sposób wyświetlania tych wyników, jednocześnie nie pozwalając, by strona, która pojawia się na górze, powielała się w również w TOP 10. Pojawiają się jednak głosy o możliwym negatywnym wpływie zmiany na CTR.

Źródło: The SEM Post